Συνολικές προβολές σελίδας

Η λίστα ιστολογίων μου

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

Γιώργος Φούντας








Γεννήθηκε 20 χρόνια πριν από μένα που γεννήθηκα όταν γύριζε την πρώτη του ταινία το 1944.
Τον θυμάμαι να απαγγέλει, να μαθαίνει τους ρόλους του στην αυλή του σπιτιού του Πανόρμου και Δερβενίων (σήμερα λέγεται Κατίνας Παξινού) γωνία. Ενας από αυτούς τους ρόλους θα πρέπει να ήταν της Στέλλας (κρατάω μαχαίρι) το 1954. Κρατούσε το κείμενο στο αριστερό χέρι και το δεξί απλωμένο να μιλάει να ζωγραφίζει στον αέρα, να ικετεύει, να διατάζει.
Συνέλαβα τον εαυτό μου να προσπαθεί να τον μιμηθεί, όταν 10 χρονών με ανέβασαν στο τραπέζι οι γείτονες στο Βύρωνα (γεροντάκια πρόσφυγες τηε Μικράς Ασίας) για να τους διαβάσω την Ακρόπολη με τα τελευταία τηλεγραφήματα από τις καταστροφές που είχαν κάνει οι Τούρκοι στην Πόλη. Ένοιωθα λίγο σαν απαγγέλων Φούντας, αλλά τα χρειάστηκα όταν άρχισαν να ουρλιάζουν όλα μαζί τα γεροντάκια κατάρες στα πολίτικα και στα τούρκικα. Το μόνο που θυμάμαι είναι κάτι που δεν καταλάβαινα τότε τη σημασία του: Να μην μείνει ρουθούνι!
Μοδίστρα η κυρα Λένη η γυναίκα του (αργότερα την παράτησε για την ηθοποιό-χορεύτρια Χρυσούλα Ζώκα) μας άφηνε να παίζουμε με τα κουρελάκια από τα φορέματα με την κόρη της και την ανιψιά της (Αγγελικές αμφότερες, Τζέλες αργότερα). Πηγαίναμε νηπιαγωγείο ακόμα όταν προσπαθούσα να τους φτιάξω πατρόν για τις κούκλες τους. Κρίμα όμως η γειτονιά δεν έμελλε να βγάλει και σχεδιαστή μόδας, μόνο ένα μεγάλο ηθοποιό.
Α, ναι θυμάμαι ακόμα ένα απόγευμα που έπιασε έναν μπουγαδόρο (που πήγε να βουτήξει μερικά πουκάμισα του που είχε απλώσει η κυρα Λένη). Τι φωνές ήταν αυτές; Ηταν βραδάκι, όταν τον έπιασε στα πράσα, του έριξε κάνα δυο μπουνιές και ξεσήκωσε όλη τη γειτονιά με τις φωνές του.
Οι καλύτερες φίλες της κόρης μου οι εγγονές του, η Γεωργία και η Ελένη κόρες του γιου του, του φίλου μου Θύμιου,
Μου έστελναν χαιρετίσματά του και πολύ συγκινήθηκα όταν μου μετέφεραν ότι βάζει το χέρι του στη φωτιά για μένα σχετικά με κάτι που με κατηγορούσαν στην τηλεόραση πριν χρονιά.
Η κόρη του η Τζέλα παντρεύτηκε τον αδελφό της γυναίκας του φίλου μου, συναδέλφου και «καθηγητή μου», ακαδημαϊκού Κώστα Κριμπά.
Σίγουρα θα είναι όλη αυτοί την Τρίτη στο Α’ Νεκροταφείο. Η (πρώτη του) γυναίκα η κυρα Λένη, η αδελφή της Ματίνα, τα παιδιά του ο Θύμιος η Τζέλα, οι εγγονές του η Γεωργία και η Ελένη, που πιθανόν να φέρει κανένα από τα δυό δισέγγονα του.
Καλό σου ταξίδι κυρ Γιώργο

2 σχόλια:

Γ.Σούρδης είπε...

Πόσο συγκινήθηκα !

Caktos είπε...

Πως πήγες εκεί;
Διαβάζεις Σαραντάακο;