Συνολικές προβολές σελίδας

Η λίστα ιστολογίων μου

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013

Εγώ ο γριλάκιας


Τσούρης Βασίλειος είπε
[…]
Για χρόνια δεν ήξερα ότι λαχανάδες ήταν οι πορτοφολάδες!


Ετσι κι εγώ δεν ήξερα τι είναι ο “γριλάκιας”.
Στην αρχή είχα θυμώσει που με χαρακτήρισαν (σεσημασμένος επίσημα) έτσι. Μετά το πήρα απόφαση μέχρι που βρήκα την ειδικότητα μου στον Ηλία Πετρόπουλο και απογοητεύτηκα εντελώς. Ματάκιας! Ηδονοβλεψίας! Τώρα το πρωί όμως διαβάζω στο slang.gr ότι σημαίνει και τον κλέφτη που ανοίγει γρίλιες παραθύρων με μικροεργαλεία, που δεν είναι και τόσο απαξιωτικό όσο του μπανιστιρτζή. Μύλος.

Και να με λίγα λόγια η ιστορία που άρχισε πριν 55 χρόνια:
Βάλανε 3Τ (τριφασικό ρεύμα) στο σπίτι του Μιχάλη του φίλου μου. Μεγάλη πρόοδος για το πενήντα τόσο, για την εποχή της Ψωροκώσταινας του Μποστ. Και ανέλαβα να τους συνδέσω την καινούργια τους ηλεκτρική κουζίνα. Εβαλα λοιπόν τα εργαλεία μου κατσαβίδια τανάλιες κλπ σε μια πέτσινη θήκη που κρέμασα στη ζώνη μου και ξεκίνησα για το σπίτι του Μιχάλη. Αμ δε, όμως. Επεσα πάνω στον μπάτσο με τα πολιτικά.

-Ρε τι έχεις εκει μέσα;
-Εργαλεία.
-Για έλα δω. Και με πήγε στο τμήμα για εξακρίβωση. Σύνηθες φαινόμενο εκείνη την εποχή.
Και περίμενα, περίμενα και ρώταγα τι θα γίνει με την περίπτωση μου.
-Ποιος σε έφερε;
-Ξέρω εγώ ποιος ήτανε; Ενας ψηλός με μουστάκι.
-Καλά έχε το νου σου. Αμα τον δεις πέστου γιατί σε έφερε και τι θα γίνει.

Αν σας πω ότι πέρασαν και 8 ώρες!
Κάποια στιγμή μπαίνει. Θα είχε πάει σπίτι του και τώρα αναλάμβανε καινούργια βάρδια.

-Αφεντικό, τι θα γίνει με μένα;
-Εγώ σε έφερα;
-Ναι!
Ακούει κι ο Διοικητής.
-Τι έκανε αυτός;

Με πλησιάζει ο μπάτσος βλέπει την θήκη στη ζώνη μου, την ανοίγει, βγάζει ένα κατσαβίδι, το εξετάζει στο φως της λάμπας. Κι ανακαλύπτει υπολείμματα γύψου ή στόκου στην άκρη. Αυτό ήταν:

-Γριλάκιας κύριε Διοικητά!

Και μ έβαλαν στο πιανάκι (ειδικό όργανο με φούμο-ένα ένα τα δαχτυλάκια για αποτυπώματα).
Και έτσι με συνοπτικές διαδικασίες καταχωρήθηκα εις τας δέλτους  της Σήμανσης  ως “Γριλάκιας”.
Τα υπόλοιπα τα είπαμε.
Κι απάνω που το είχα πάρει απόφαση και την ανάγκη φιλοτιμία, ουπς, μαγκιά (προς)ποιούμενος, έρχεται ο Πετρόπουλος να μου το χαλάσει:
Οφθαλμοπόρνος, μπανιστηρτζής!

Ευτυχώς όμως. Δεν ήταν γραπτό να εγκαταλείψω τον μάταιο τούτον κόσμο με αυτό το στίγμα.
Η ανάρτησή σου με έκανε να αναψηλαφήσω το θέμα στο slang.gr:
“το γριλάκιας απαντάται και ως αργκό κλεφτών για να δηλώσει τον διαρρήκτη που δουλεύει νύχτα και ανοίγει γρίλιες παραθύρων με μικροεργαλεία

Τώρα πια έχω βάσιμες ενδείξεις να πιστεύω ότι ο μπάτσος που εξέταζε τα κατσαβίδια μου νόμιζε ότι είχε εμπρός του έναν νεαρό μάγκα γνήσιο διαρρήκτη και όχι έναν διεστραμμένο ματάκια.




Δεν υπάρχουν σχόλια: