Συνολικές προβολές σελίδας

Η λίστα ιστολογίων μου

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Πυθαγόρειο θεώρημα



Καλά τον είχα καταλάβει τον πιτσιρικά, μαθητή σε κάποια τεχνική σχολή.
Στη Γεωμετρία και στα περί κύκλου.
Σχετικά με το παράξενο της σταθερής υπερύψωσης ενός νήματος γύρο από μια σφαίρα αν το ματίσουμε με ένα επί πλέον μέτρο.

Τους το έδειξα στον πίνακα ότι για ένα πορτοκάλι διαμέτρου 8 εκατοστών ήταν περίπου 16 πόντοι (1/2π) και περίμενα να μου υπολογίσουν την αντίστοιχη υπερύψωση αν προσθέσουμε 1 μέτρο σε ένα υποθετικό νήμα 40 000 000 μέτρων γύρω από τη Γη.
Ολοι σκυμμένοι πάνω στο τετράδιό τους, εκτός απ αυτό το Κρητικάτσι.

-Γιατί δεν λύνεις την άσκηση;
-Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Υπάρχει τόσο μεγάλο πορτοκάλι; Οσο η Γη;


Ωχ! Τέλος πάντων είπα. Δεν θα είναι η ημέρα του.
Κανα δυο μέρες αργότερα μου έλυνε στον πίνακα μιαν άσκηση του βιβλίου που τους είχα βάλει.
Νεράκι. Παπαγαλία.

-Για πες μου, γιατί είναι ίσες οι δύο αποστάσεις;
-..
-Από το πυθαγόρειο θεώρημα. Το ξέρεις ε;

Το ήξερε. Μου το είπε νεράκι.

-Τι σημαίνει το άθροισμα των τετραγώνων των κτλ
-..
-Πες το μου με απλά λόγια, Όπως θα το έλεγες στη μάνα σου.
-Την μάνα μου; Γιατί ανακατεύετε τη μάνα μου;

Κι ανοίγει την πόρτα και φεύγει.

Στο διάλειμμα έρχεται ο Διευθυντής στο γραφείο καθηγητών.


-Τι μου έλεγε αυτός ο κουζουλός. Του έβρισες τη μάνα;

1 σχόλιο:

Πειραχτήρι είπε...

Σε επαρχιακό Γυμνάσιο (τότε) στην Κρήτη. Ο νεοδιόριστος μαθηματικός ήρθε στη μέση της σχολικής χρονιάς. Την πρώτη του μέρα στην τάξη έπρεπε να διδάξει το Πυθαγόρειο Θεώρημα. Έλα, όμως, που παθαίνει ξαφνικά μπλακ άουτ, δεν μπορεί να θυμηθεί την απόδειξη, τα λεπτά περνούν, οι μαθητές (λίγο μικρότεροί του στην ηλικία) αρχίζουν να γελούν σιγανά. Το γέλιο δυνάμωνε, ο μαθηματικός κόμπλαρε περισσότερο. Ξαφνικά του ήρθε μια φαεινή ιδέα:
- Αγαπητά μου παιδιά, μπορεί να με γνωρίσατε σήμερα, επειδή όμως έχω εμπιστοσύνη στην κρίση σας θα ήθελα να σας ρωτήσω: Φαίνομαι τίμιος άνθρωπος;
- Ναίιιιιιι, απο κάτω.
-Δηλαδή μου έχετε εμπιστοσύνη;
- Ναίιιιι, απαντούν οι μαθητές
- Ε, τότε σας δίνω το λόγο της τιμής μου ότι το τετράγωνο της υποτείνουσας ισούται κλπ. κλπ. ....